Головна » Файли » Готуємось до Державної підсумкової атестації » ДПА 2018 4 клас Літературне читання Збірник авт:Щербак Г.В. та ін. вид: Ранок

ДПА 2016, 4 клас. Читання Контрольна робота 8 Розмова з лисом Відповіді
01.04.2018, 20:24

РОЗМОВА З ЛИСОМ

Отоді-то й показався лис.

— Добридень,— мовив лис.

— Добридень,— звичайненько відказав маленький принц і озирнувся, та нікого не побачив.

— Осьдечки я,— озвався голос,— під яблунею.

— Хто ти? — спитав маленький принц.— Ти такий гарний!

— Я лис,— відповів той.

— Пограйся зі мною,— попрохав маленький принц.

Мені так журно...

— Я не можу з тобою гратися, - мовив лис. Я не приручений.

— О, даруй,— сказав маленький принц. Але подумав і додав: — А що означає — приручати?

— Ти нетутешній, – сказав лис. — Що ти тут шукаєш?

— Шукаю людей — відповів маленький принц. А що означає — приручати?

— Люди,— мовив лис,— мають рушниці і ходять на лови. Це так ускладнює життя. А ще вони розводять курей. То єдина користь від людей. Ти шукаєш курей?

— Ні,— сказав маленький принц.— Я шукаю приятелів. А що означає — приручати?

— Це поняття давно забуте,— мовив лис.— Воно означає: прихилити до себе...

— Прихилити до себе?

— Авжеж,— мовив лис.— Ти для мене поки що лише маленький хлопчик, достоту такий, як сто тисяч інших. І ти мені не потрібний. І я тобі теж не потрібний. Я для тебе всього тільки лис, достоту, як сто тисяч інших лисів. Та як ти мене приручиш, ми станемо потрібні одне одному. Ти будеш для мене єдиний на цілім світі. І я буду для тебе єдиний на цілім світі.

— Я вже трошки розумію,— проказав маленький принц.— Є одна троянда... мабуть, вона мене приручила...

— Цілком можливо,— відповів лис.— На Землі чого тільки не побачиш...

— О, це не на Землі,— заперечив маленький принц.

Лис нібито дуже здивувався.

— На іншій планеті?

— Так.

— А мисливці є на тій планеті?

— Нема.

— Як цікаво! А кури є?

— Нема.

— Ех, світ недосконалий! – зітхнув лис. А потім знову повернувся до того самого: — Одноманітне в мене життя. Я полюю на курей, а люди полюють на мене. Всі кури однакові, і люди всі однакові. І я нуджусь. Але як ти мене приручиш, моє життя буде ніби сонцем осяяне. Я знатиму твою ходу й розрізнятиму її серед усіх інших. Почувши чиїсь кроки, я ховаюся в нору. Зате

твоя хода, як музика, викличе мене з нори. А потім — дивись! Бачиш, он там, на ланах, достигає пшениця? Я не їм хліба. Збіжжя мені ні до чого. Пшеничні лани не ваблять мене. І це сумно. Але в тебе чуб ніби золотий. І як добре буде, якщо ти мене приручиш! Золоте збіжжя нагадуватиме мені про тебе. І я полюблю шелест колосся на вітрі...

Лис замовк і довго глядів на маленького принца. А потім попросив знову:

— Будь ласка... приручи мене!

— Я б радо,— відмовив маленький принц,— але в мене обмаль часу. Мені ще треба знайти приятелів і пізнати багато всяких речей.

— Пізнати можна лише те, що приручиш,— мовив лис.— Людям уже бракує часу щось пізнавати. Вони купують готові речі в торгівців. Але ж немає таких торгівців, що продавали б приятелів, і тим-то люди не мають приятелів. Як хочеш мати приятеля — приручи мене!

— А що для цього треба зробити? — спитав маленький принц.

  • Треба бути дуже терплячим,— відказав лис. – Спершу ти сядеш трошки далі від мене на траву, ось так. Я краєчком ока позиратиму на тебе й дивитимусь, а ти мовчатимеш. Мова — це джерело непорозуміння. Але щодня ти сідатимеш трошки ближче... (510 слів) (Антуан де Сент-Екзюпері)

 

Завдання 1. Кого шукав маленький принц?

А тварин

Б людей

В троянду

 

Завдання 2. Чому лис не міг погратися із принцом?

А він був не прирученим

Б він не захотів

В він поспішав

 

Завдання 3. Чому нудився лис?

А він усе на світі знав

Б у нього було одноманітне життя

В у нього був кепський настрій

 

Завдання 4. Що нагадуватиме лису хода принца, якщо той його приручить?

А спів

Б музику

В танець

 

Завдання 5. Що ще нагадуватиме лису про принца?

А золоте листя

Б золоте серце

В золоте збіжжя

 

Завдання 6. Чим для лиса була мова?

А засобом спілкування

Б джерелом непорозуміння

В джерелом енергії

 

Завдання 7. Яким потрібно бути, щоб приручити лиса? Знайди це в тексті й запиши.

Треба бути дуже терплячим.

 

Завдання 8. Як ти гадаєш, чи вдалося принцу приручити лиса? Запиши свої думки.

Я думаю, що маленькому принцові вдалося приручити лиса.

Хлопчик уважно прислухався до інших думок. Хоч дуже поспішав, проте зацікавився, що треба зробити. Допитливий принц шукав приятелів.

З часом він зрозумів, що можна зустріти багато людей, але приятелями стають не відразу. Знайшов час і терпіння, щоб приручити нудьгуючого лиса.

Категорія: ДПА 2018 4 клас Літературне читання Збірник авт:Щербак Г.В. та ін. вид: Ранок | Додав: uthitel
Переглядів: 508 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]